Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vedení adaptačního kurzu žáků středních škol třídním učitelem
Palicová, Petra ; Kučerová, Olga (vedoucí práce) ; Adámková, Jana (oponent)
Vedení adaptačního kurzu žáků středních škol třídním učitelem Palicová Petra 2022 ABSTRAKT Diplomová práce se věnuje problematice vedení adaptačních kurzů na středních školách. Hlavním tématem je vedení kurzů samotnými třídními učiteli tak, aby byl kurz přínosem pro kolektiv, komunikaci a celkovou atmosféru výuky. Adaptační kurz je zde chápán jako jeden z prostředků, kterými lze napomoci školní kázni a jeho vhodná forma vedení má pozitivní vliv na výuku. V praktické části je popsán výzkum, jehož cílem byla analýza procesu tvorby a realizace adaptačního programu na středních školách, se zřetelem k roli třídního učitele. Zvolen byl kvantitativní výzkum, metodou sběru dat byl dotazník vlastní konstrukce. Formulovány byly tři hypotézy, k jejichž ověření byl zvolen chí-kvadrát. Výzkumný soubor tvořili třídní učitelé středních škol. Součástí práce je i doporučení pro optimální přístup třídních učitelů k adaptačnímu programu na střední škole.
Pohled začínajících a zkušených učitelů na práci se třídou
Růžičková, Veronika ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Titmanová, Michaela (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat rozdíly ve způsobu, jakým vnímají začínající a zkušení učitelé různé aspekty práce se třídou, jako je příprava na hodinu, motivace žáků, zvládání nekázně ve třídě a jaké používají metody výuky. Dále tato práce analyzuje způsob, jakým vnímají své začátky kariéry začínající učitelé v porovnání se zkušenými vyučujícími. Také se zaměřuje na mapování rozdílů ve vnímání profesního vývoje těchto dvou skupin vyučujících. V teoretické části práce jsou předloženy různé koncepty a teorie zabývající se definicí začínajícího a zkušeného učitele a periodizací vývoje učitelů. Prostor v ní je také věnován postihnutí rozdílů mezi začínajícími a zkušenými vyučujícími v jednotlivých aspektech práce se třídou. Ve výzkumné části je za pomocí rozhovorů s učiteli zjišťován způsob vnímání práce se třídou, profesních začátků a profesního vývoje u těchto dvou skupin vyučujících. Zjištěné poznatky o způsobu vnímání začínajících a zkušených učitelů jsou dále porovnávány s poznatky uvedenými v teoretické části této práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.